Saturday 30 March 2013

GELORA SEKS... TAK BOLEH TAHAN DAH!!!


Para paderi di Ireland menyatakan bahawa mereka ingin segera bertemu dengan Paus Benedict XVI, untuk membicarakan tentang berkembangnya kes skandal seks khususnya persoalan seks terhadap anak-anak (pedhophilia) yang sedang menggoncangkan Ireland.

Paus sendiri mengakui bahawa peristiwa seks yang menimpa kanak-kanak yang dilakukan para pastor di gereja-gereja Katolik merupakan sesuatu kezaliman dan tindakan brutal.

Pertemuan para paderi Ireland dengan Paus Benedictus XVI sebagai otoriti keagamaan tertinggi di agama Kristian Katolik akan diadakan pada hari Isnin dan Selasa ini, dan pertemuan khusus ini merupakan pertama kali di adakan dalam membahas kes skandal seks di gereja Katolik sejak lapan tahun.
Peristiwa Pedhophilia di gereja-gereja Katolik Ireland menyebabkan banyak paderi mengundurkan diri dari jawatannya sehingga mengakibatkan perubahan dalam struktur kepemimpinan Gereja Katolik Ireland. Empat orang paderi Ireland telah mundur dari posisinya, sebelumnya Paus telah meminta mundur salah seorang dari mereka.

Sekitar 24 orang paderi Ireland akan mengadakan mesyuarat khas dengan Paus Benedictus XVI beserta dengan para pegawai senior Vatican untuk menyelesaikan gelombang kemarahan rakyat Ireland tentang laporan komisi "Murphy", termasuk dakwaan terhadap sejumlah pastor yang melakukan penyimpangan seksual terhadap kanak-kanak.

Paderi Joseph Duffy, salah seorang paderi yang akan menyertai mesyuarat khas Paus pada hari Kamis lalu mengatakan dalam pertemuan dengan wartawan di ibukota Itali: "Ini bukan sekedar lips service, para uskup mengakui kegagalan mereka atas nama kami semua, dan kami sangat berhati-hati dengan terjadinya pelanggaran ini, dan kami berkomitmen kepada masyarakat atas kezaliman dan keganasan luar biasa. Kami akan cuba menyelesaikan ini semua.


sumber http://www.budakbenteng.com/2012/11/gelora-seks-paderi-tak-boleh-ditahan.html

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...