Saturday 23 March 2013

APA NASIB PENJAWAT AWAM?? KALAU DAP MENANG.......

DAP menang Melayu jahanam! Agak-agak boleh ke kalau biar ungkapan ini terjadi? Jawapannya ada di tangan rakyat yang menentukan siapa bakal pemimpin mereka. Memang tidak dapat disangkal lagi kalau majoriti pilih dan sokong DAP, DAP akan menang dan seterusnya menjadi pentadbir. Tapi, adakah kita sebagai rakyat lebih-lebih lagi negara ini yang mana berkapasiti lebih daripada sebahagiannya adalah kaum Melayu, mengapa kita mahu membiarkan ditadbir pihak yang dulunya suku sakat penyokong komunis? 

Untuk makluman sebelum ini DAP pernah menyuarakan hasrat mengurangkan bilangan penjawat awam di Malaysia melalui laporan berita daripaa Sin Chew Daily. Kali ini Pakatan Rakyat sekali lagi menegaskan yang mereka akan mengurangkan saiz penjawat awam di Malaysia andaikata mereka berjaya memerintah Malaysia. 

Anda yang penjawat awam tu tak marah ke? Ini dah melibatkan periuk nasi kita, keluarga kita malah skop lebih besar perkara ini boleh menggugat tampok kepimpinan negara. Mana tak nya, DAP tu majoriti bukan Melayu dah la tu mereka ramai yang bukan penjawat awam! 

INFO: Jumlah keseluruhan kakitangan awam setakat di Malaysia setakat ini berjumlah 1.4 juta kakitangan awam yang berkhidmat untuk 27 juta rakyat Malaysia. Ramai yang mengimpikan terutamanya golongan muda untuk menyertai pasukan di sektor awam. Termasuklah…70,000 golongan siswazah yang menganggur dan masih lagi berkeliaran di luar sana tercari-cari peluang pekerjaan. Sedangkan….
Sedangkan apa yang berlaku sekarang ini, ada sesetengah golongan veteran di sektor awam begitu liat untuk meninggalkan kerusi panasnya sebagai kakitangan awam sehingga menutup terus peluang golongan muda untuk menyertai sektor awam. Begitulah senario yang berlaku hari ini.
Jadi macamana ni? ~KALAU KAIL PANJANG SEJENGKAL... JANGANKAN LAUT HENDAK DI DUGA~ HAH! Slogan ni khas untuk 'korang'......... PEACE YOEP!!

2 comments:

  1. kat mana ko nak letak orang lain. asyik pikir DAP jer. nampak sangat pemikiran ko jumud.

    ReplyDelete
  2. ok terima kasih atas komen2 anda... dan sy nak bertanya, KAT MANA LETAKNYA BANGSA MELAYU LAGI2 BERAGAMA ISLAM YANG DUDUK DLM PAS TU??? PAS SANGGUP DIBODOHKAN OLEH DAP... DLM DAP TU MAJORITI ISLAM KE BUKAN ISLAM?? TAK TERFIKIR KE KAFIR2 DLM DAP TU AKAN TOLAK ORG2 ISLAM KELUAR NANTI? terima kasih............

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...