Saturday 4 May 2013

Wajib tolak pakatan pembangkang !!! BACA..

KENAPA WAJIB TOLAK PAKATAN PEMBANGKANG

1. Menggalakkan rusuhan serta menganggu kententeraman awam termasuk demonstrasi jalanan. Merekalah mendalangi demonstrasi Bersih dan sebagainya.

2. Bersekongkol dengan kuasa luar bagi mengganggu-gugat keamanan Negara. Contohnya insiden Lahad Datu

3. Menganjingkan pihak pasukan keselamatan termasuk mahu mengurangkan jumlah anggota polis dan tentera jika mereka berkuasa. Tanpa pasukan keselamatan yang kukuh Negara akan dilanda anarki dan huru-hara. Naib Presiden PKR sendiri pernah “menggigit” tangan anggota polis.

4. Memandang anggota perkhidmatan awam sebagai “kera” hanya semata-mata mengikut prosedur. Jika mereka memerintah kakitangan awam akan hanya jadi boneka yang mengikut telunjuk dan kehendak kuasa politik mereka.

5. Tidak mempunyai polisi yang sekata, PAS dengan hududnya, DAP dengan “Malaysian-Malaysia”-nya dan PKR hanya mahu Anwar Ibrahim jadi PM

6. Menggalakan hubungan songsang sejenis LGBT. Contohnya Pakatan pernah menyokong demonstrasi “Seksualiti Merdeka” yang menyokong hubungan sesama jenis serta perkahwinan sesama jenis. Anwar sendiri mempunyai rekod homoseksualiti dan pernah berkata akan menjadi pensyarah di Perancis jika Pakatan kalah akan berpindah ke Perancis sewaktu Negara itu sedang berdebat untuk menghalalkan perkahwinan sejenis. 

7. Moral pemimpinnya disangsikan masalah seksual dan korupsi. Anwar Ibrahim contohnya mempunyai masalah moral yang teruk. Rakan baiknya sendiri Dato’ Dr Sidek Bab berkata : "Ada sesuatu yang tidak kena pada integriti Anwar. Integriti sangat penting tetapi kalau tampil dengan imej yang tercalar mungkin orang luar boleh jadikan ini asas peras ugut, apatah lagi orang dalam, apa lagi rakan-rakan komponen dalam pakatan rakyat,"

8. DAP parti chauvinis Cina dan menganggap kaum-kaum lain sebagai rakyat kelas kedua. Lihat bagaimana pemimpin Melayu dan India dalam parti itu diketepikan. Sejarah parti DAP lahir dari parti PAP semasa Singapura dalam Persekutuan Malaysia dahulu. Parti ini lantang memperjuangkan konsep Malaysian Malaysia yang memudaratkan kedudukan orang-orang Melayu. Kedudukan orang Melayu di Singapura di bawah pemerintahan PAP menunjukkan orang Melayu terpinggir dalam semua aspek pembangunan, ekonomi, politik & social walaupun bilangan orang Melayu berjumlah 15% di Singapura. Seorang pensyarah bernama Lili Zubaidah dalam kajiannya mengenai kedudukan orang Melayu di Singapura jelas mengambarkan bagaimana orang-orang Melayu terpinggir dalam arus kemajuan di Singapura. Malahan Kerajaan menganggap kelemahan orang Melayu adalah kerana sikap budaya orang Melayu sendiri (cultural deficit).

9. Pemimpin PKR mempunyai hubungan rapat dengan pemimpin Yahudi serta mengiktiraf Israel malah dalam wawancara dengan Wall Street Journal, beliau berkata bahawa dia menyokong semua usaha untuk melindungi keselamatan Negeri Israel.

10. Pakatan hanya pandai menggula-gulakan rakyat dengan pelbagai janji tapi tidak menepati. Contohnya di Selangor. Pada PRU 12 Pakatan menjanjikan untuk membuka tabung permulaan RM100 setiap anak kelahiran di dalam Selangor, bantuan RM75 sebulan untuk anak yang dihantar ke taska, RM50 sebulan bagi anak-anak pra sekolah, RM1,000 kepada setiap anak di Selangor untuk ke university, biasiswa pelarajan anak Selangor, bantuan anak-anak muda yang ingin mendirikan rumah-tangga, membuka pusat sukan mini dan rekreasi bagi keperluan para belia, mencarum takaful bernilai RM2,500 bagi warga emas, OKU dan anak yatim, elaun ibu tunggal bagi mereka yang layak, elaun khas suri rumah yang memilih untuk menjaga sepenuh masa anak-anak kecil mereka, membantu setiap rakyat Selangor bagi mendapatkan kediaman milik sendiri dan bekalan air percuma. Satu pun tidak dilaksanakan kerana kata mereka MANIFESTO BUKAN JANJI.

11. Membenarkan kalimah Allah digunakan oleh agama-agama lain, bererti menyamakan Islam dengan Kristian, Hindu, Buddha dan sebagainya. Seperti yang umum tahu PR menyokong isu kalimah Allah untuk bukan islam dan juga mahu mengugurkan islam sebagai agama rasmi dalam perlembagaan Malaysia. Ini adalah sensitif dalam masyarakat melayu yang menjadi kaum yang terbesar di Malaysia. PR berterusan memainkan isu sensitif ini, sebenarnya telah mengugat keamanan di peringkat nasional

12. Menghalalkan perbuatan murtad dengan mengizinkan orang Islam memeluk agama lain seperti kenyataan Naib Presiden PKR Nurul Izzah, dan Anwar sendiri menyokong tindakan Lina Joy untuk memeluk agama kristian

13. Ada golongan di dalam Pakatan yang ingin mengubal perlembagaan baru yang akan menghapuskan kedudukan Melayu, agama Islam dan bahasa Melayu.

14. Tidak menghormati kedaulatan raja-raja Melayu, contohnya Nizar Jamaludin sembah derhaka kepada Tuanku Sultan Perak dan memfitnah DYMM Sultan Johor 

15. Di Kelantan, selepas lebih 20 tahun PAS tidak pernah membina walau satu pun masjid, walaupun kononnya memperjuangkan Islam. Lebih 50% rakyat Kelantan tidak mempunyai bekalan air.

16. Walaupun Anwar Ibrahim mengaku sebagai Menteri Kewangan yang terbaik pernah dilahirkan oleh Malaysia tetapi di empat negeri yang diperintah oleh Pakatan tidak ada satu inisiatif baru yang diperkenalkan. Semuanya meneruskan dasar BN.

17. Pakatan menghalang dasar kebebasan bersuara. Lim Guan Ng menghalang media (TV3/Utusan) untuk membuat liputan kerana tidak sependapat dengannya. BN walaupun terdapat media yang mengkritik hebat (Malaysiakini contohnya) tidak pernah menghalang petugas media membuat liputan.

18. Pakatan tidak mampu membela rakyat. Pulau Pinang gagal menyediakn rumah untuk rakyat dan di Kedah pula langsung tiada satu pun projek rumah rakyat.

19. Mengamalkan kronisme secara berluasa. Dalam DAP, ia dikuasai oleh Lim Kit Siang dan anaknya Guan Ng dan isterinya Betty Chew, PKR pula oleh Anwar, isterinya Wan Azizah dan anaknya Nurul Izzah, manakala PAS pula oleh Nik Aziz dan anaknya Nik Abduh. DAP juga mempunyai Karpal Singh dan anak-anak serta di Perak, DAP dikuasai oleh Ngeh dan Nga sepupu yang paling berkuasa sehingga menolak orang India dan Melayu dalam parti itu.

20. Sanggup menggadaikan apa sahaja untuk berkuasa termasuk maruah untuk berkuasa.

TOLAK PAKATAN TOLAK KEZALIMAN

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...