Saturday, 20 April 2013

PAS yang KECUNDANG !!

Hari ini adalah hari penamaan calon bagi seluruh malaysia.Semasa penamaan calon di Majlis Perbandaran Tanjung Malim,semuanya berjalan lancar kecuali apabila datangnya para penyokong PAS,DAP dan PKR.Semua jadi kucar-kacir.Mereka yang hadir dengan sorakan 'Reformasi' namun dibalas balik oleh penyokong BN dengan laungan 'Allahhu Akbar'.Boleh dikatakan penyokong PEMBANGKANG sangat rakus dan inginkan perhatian.Oleh itu, pihak berkuasa terpaksadikerah bagi menjaga situasi supaya semua dibawah kawalan yang baik.

Mereka yang juga hadir dalam kelompok yang sikit hanya mampu menimbulkan provokasi terhadap para penyokong BN.Yang amat membanggakan,para penyokong BN walaupun yang datang dari jauh,sanggup turun padang semata-mata mahu menyokong calon merekadan menyokong perjuangan Barisan Nasional.

Pilihan Raya umum yang hanya tinggal berapa hari sahaja lagi amat mendebarkan semua calon.Malah ada juga calon dari parti pembnagkang yang menarik diri di saat akhir kerana gentar bertemu dengan pihak lawan.Tidak dinafikan lagi,pengaruh UMNO-BN sangat kuat terhadap masyarakat walau datang dari mana sahaja.Mesti BN boleh menang punya dan terus melancarkan transformasi yang dijanjikan kepada rakyat.

Lagi gambar penyokong BN dan Pembangkang..





HOT !!! NURUL IZZAH AJAK GENG BERDEPAN DENGAN ???


Hah! Apa ke hal pulak Si Nurul Izzah ni tetiba je jadi takut nak berhadapan dengan Datuk Raja Nong Chik secara satu lawan satu? Dia takut kalah ke?

Kalau sebelum ni, dia sibuk sangat mendabik dada kata yang dia dah cukup bersedia nak berdepan dengan RNC. Macam - macam bahan dah dia kumpul untuk berkempen.

Tapi, kenapa tiba - tiba boleh ada pulak calon Bebas? Siapa dia calon bebas tu? Datang dari mana pulak dia? Takkan boleh tetiba pulak turun dari langit.

Dengan puak - puak Pakatan Haramjadah ni bukannya boleh kira sangat beb. Diorang ni memang suka kalau nak taja orang suruh bertanding bila rasa diri diorang tak yakin.

Benda yang sama jugak berlaku di Permatang Pauh. Mungkin akibat terkedu nama Ustaz Azlan dijadikan calon Barisan Nasional, dia mula ketar lutut.

Jadi, tak mustahil kalau kita kata ini mungkin taktik puak - puak Pakatan Pembangkang tu. Diorang saja je nak pecah undi masing - masing. Tinggal lagi, jangan undi diorang yang berpecah dua sudah la!!! Masa tu, jangan pulak pulak diorang nak salahkan orang lain!!!
KUALA LUMPUR 20 April - Parlimen Lembah Pantai bakal menyaksikan pertembungan tiga penjuru antara calon Barisan Nasional (BN), Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin, calon Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar dan calon Bebas, Rusli Baba pada Pilihan Raya Umum Ke-13. 
Nurul Izzah yang juga penyandang kerusi Parlimen tersebut tiba di Pusat Penamaan Calon P.141 Parlimen Lembah Pantai pada pukul 9.02 pagi dengan diiringi pencadang, Sheik Johari Bux Sheik Yaacob Bux dan penyokong, Rafiza Shahean. 
Rusli tiba pada pukul 9.11 pagi bersama pencadang, Zakaria Jantan dan penyokong, Nasarudin Mohamed Johan. 
Raja Nong Chik yang juga Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar tiba pada pukul 9.25 pagi dengan diiringi pencadang, Narayanan T. Ratnam dan penyokong, Lai Kong Fah. 
Pegawai Pengurus Pilihan Raya P.121 Parlimen Lembah Pantai, Rolan Abdul Rahman mengendalikan proses penamaan calon yang dibuka mulai pukul 9 pagi hingga 10 pagi di Dewan PIBG Datuk Seri Lim Huah Leong, Sekolah Kebangsaan Bukit Bandaraya di sini..http://semuthitam80.blogspot.com/2013/04/nurul-izzah-ajak-geng-berdepan-dengan.html

TERBARU ! SEMANGAT BARISAN NASIONAL DI TG MALIM !!!

 







SETERUSNYA..
 http://www.facebook.com/CalonBnDunBehrangN59?ref=hl

WAJIB BACE!! CINA DAP PENGURUS BANK UGUT PEKERJA BANGSA MELAYU !!




Seorang PENGURUS CAWANGAN di sebuah BANK iaitu Bank Hong Leong di Nusa Bestari Skudai JB telah mengugut terhadap staf2 Melayu bawahannya di dalam satu mesyuarat pada 18 Apr 2013 jam 9 malam supaya memberi undi kepada CALON DAP pada PRU13. Antara ayat yang digunakan oleh PENGURUS CAWANGAN adalah seperti berikut:


“…….THOSE WHO VOTE FOR BN WILL LOSE THEIR JOB, MUST VOTE FOR DAP……” 
(Mereka yang mengundi BN akan kehilangan pekerjaan, mesti mengundi DAP)


Berikutan dengan itu, satu laporan Polis telah dibuat oleh pekerja-pekerja yang berkaitan.

Maklumat PENGURUS CAWANGAN Bank tersebut adalah seperti berikut:
Nama: SYLVIA BANGSA CINA
BRANCH MANAGER HONG LEONG BANK NUSA BISTARI NO 2A JALAN JATI 1 TAMSN NUSA BISTARI JAYA..
NO TEL HP 0137707588
NO TEL OFIS 07-5112826
DAP Belum menang dah mcm ni…..bayangkan bila dah menang Parlimen Gelang Patah……bagaimanakah nasib orang2 Melayu yang bekerja di bawah org Cina DAP?SETERUSNYA..

Friday, 19 April 2013

TERKINI !! NURUL IZZAH BERBALAH DENGAN PAS PASAL SURAT??!!!



Tindakan mengheret ulama Yusuf Qardhawi dalam kancah PRU 13 yang dipersoalkan oleh PAS semakin hangat apabila Naib Presiden PKR Nurul Izzah menegaskan surat daripada ulama itu akan tetap diedarkan kepada rakyat.
Nurul juga mendakwa surat itu yang dikatakan memberi sokongan mutlak kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calon Perdana Menteri pembangkang, dihantar oleh Qardhawi bukan sahaja kepada PKR, tetapi juga kepada PAS. 
"Itulah istimewanya dengan Dr Yusuf Qardhawi kerana beliau sebagai pemimpin Islam yang ulung, dia dapat berinteraksi dan memberikan surat tersebut kepada semua pimpinan PAS, Keadilan dan juga DAP untuk menyatakan kepercayaan beliau kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim,” kata Nurul kepadaAntarapos. 
Ketika ditanya mengenai kewujudan surat itu, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang baru-baru ini berkata Qardhawi tidak harus diheret dalam kancah politik tanah air. 
"Beliau (Yusuf Qardhawi) tidak mengundi di sini, beliau rakyat Qatar, yang berhak ialah pengundi-pengundi," kata Hadi.
Selain Hadi, pelbagai pihak turut mempersoalkan kesahihan surat berkenaan selain menyifatkan sebarang cubaan untuk meraih sokongan Qardhawi sebagai tindakan terdesak Anwar untuk mendapatkan sokongan orang Melayu. 
Surat itu juga dilihat sebagai usaha PKR menangkis tindakan PAS enggan memberi sokongan terbuka kepada Anwar untuk dilantik menjadi PM sekiranya pembangkang menang pilihan raya umum.
Ketua Penerangan PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata parti itu mengikut amalan lazim bahawa jawatan PM hanya akan diisi oleh pemimpin daripada parti yang paling banyak memenangi kerusi.
.
Nurul berkata surat itu adalah bukti keprihatinan Qardhawi terhadap perkembangan dalam Pakatan Rakyat. 
"Saya harap pihak media dapat juga menunjuk kepada rakyat versi asal Bahasa Arab dan juga terjermahan (Bahasa Malaysia). Ini penting (untuk) menunjukkan betapa prihatinnya beliau (Qardhawi) terhadap masa depan dan juga kepimpinan dalam Pakatan Rakyat,” kata Nurul. 
“Beliau (Qardhawi) rasa (kepimpinan Pakatan) harus utuh untuk melawan kebejatan yang sedia ada," katanya.
Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin mengesahkan surat Qardhawi itu akan disebarkan, khususnya untuk menarik sokongan pengundi Melayu, meskipun PAS tidak mahu ulama itu diheret dalam isu calon Perdana Menteri pembangkang..SETERUSNYA..

PANAS !! ANWAR BAWAK PELAKON SEKS MSUK MASJID ??!! OH NOO !!!




Rancangan Datuk Seri Anwar Ibrahim menampilkan seorang lelaki Thailand mirip wajahnya untuk menjadi saksi dalam isu video seks yang dikaitkan dengan Ketua Pembangkang itu di sebuah madrasah di Permatang Pauh malam esok mengesahkan segala desas-desus mengenainya sebelum ini adalah benar.

Bekas Setiausaha Angkatan Muda Keadilan (AMK), SD Johari Yasin berkata, berdasarkan perkembangan terkini itu, apa yang pasti maklumat yang diterima oleh pihak tertentu sebelum ini adalah tepat dan bukannya dibuat secara melulu.

Ujar beliau, semuanya itu berkaitan dengan usaha Anwar untuk melakukan apa sahaja asalkan video seks tersebut tidak lagi dikaitkan dengannya.
‘‘Anwar mahu membina satu persepsi dalam kalangan rakyat yang video seks yang dikaitkan dengan dirinya itu tidak benar. Sebab itu beliau membawa lelaki Thailand ini untuk menafikan individu dalam video tersebut adalah beliau (Anwar)," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Kelmarin, SD Johari dalam satu kenyataan akhbar telah mendesak Anwar mengesahkan sama ada benar dakwaan yang beliau telah menemui seorang individu mirip wajahnya untuk mengaku terlibat dalam semua kegiatan liwat yang dikaitkan dengan Ketua Pembangkang itu.

Lelaki tersebut didakwa berasal dari Thailand tetapi sedikit muda setelah usaha mencari orang yang memiliki wajah dan umur sama dengan Anwar gagal.

Lelaki berkenaan difahamkan akan dibawa masuk ke negara ini melalui Bukit Kayu Hitam pada awal pagi esok.

Pada 3 April lalu, Ketua Penerangan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Ruslan Kassim meminta Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail menjelaskan mengenai dakwaan wujud satu operasi mencari ‘pelanduk dua serupa’ di Thailand bagi menyelamatkan Anwar daripada isu moral yang dikaitkan dengan suaminya itu.

Terdahulu, pada 17 Mac lalu, Awang Selamat menerusi ruangan Analisis Mingguan antara lain menyatakan seorang tokoh pembangkang telah melancarkan gerakan secara senyap-senyap untuk mencari individu terutama di Thailand yang seiras dengan wajah dan susuk badannya.

Kata Awang, jika pencarian itu berjaya, individu itu akan dipujuk untuk mengaku terlibat dalam satu perlakuan yang mencetuskan kegemparan di negara ini, tidak lama dulu.

Difahamkan Anwar akan menampilkan lelaki Thailand itu buat pertama kali di Madrasah An-Nadhoh, Kampung Petani, Permatang Pauh pada pukul 7.30 malam.

Dalam perkembangan sama SD Johari berkata, sekiranya rancangan Anwar itu mengikut jadual, beliau yakin Ketua Pembangkang tersebut akan mengusung lelaki berkenaan di pentas ceramah di seluruh negara.

‘‘Jika benar lelaki ini wujud saya minta Anwar bawa lelaki ini ke mahkamah. Kemudian panggil Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan tanya pada beliau sama ada kenal atau tidak lelaki ini.

‘‘Jangan berani di pentas ceramah sahaja. Bawa lelaki ini ke mahkamah. Biar mahkamah tentukan kebenaran," katanya.SUMBER..

GEMPAR DAN HANGAT !! ANWAR DAH BOOKING TIKET FLIGHT LARI KE ISRAEL KEE ???!!!!

Kalau la Anwar tengok analisis ringkas perbezaan antara dia dan DS Najib ni, aku rasa tak tahu la mana dia nak sorok muka dia. Mungkin dicelah ketiak China Doll, anak ikan, Wan Azizah atau dia nak menyorok di sebalik jamban?

Tapi itulah hakikat pahit yang perlu dia telan. Belum lagi dibandingkan tentang moral, dibandingkan tentang kelayakan dari sudut prestasi dan pengalaman pun dia dah kalah terukkk..!!! Mana dia nak sorok muka dia?

Itu pun Anwar ada hati nak jadi PM..! Kah! Kahh! Kahhhh!!! Memang tak cermin diri langsung la mamat ni. Muka tak malu betoiiiii..!!! Heh!



Ayuh kita sama-sama pastikan Anwar bersara selepas PRU ke-13 ni. Lepas tarikh 5hb Mei, Anwar diwajibkan keluar dari negara ni dan terbang ke Israel untuk jadi "tok guru" di sana.. Manalah tahu kalau Israel teringin nak lantik dia jadi PM kat sana...kan? Heh!SETERUSNYA ..

PANASS !! KHALID TELAH DIPERBODOHKAN AZMIN !!!



Aduh mak aii…. Kalau nak bohong pun agak-agaklah sikit. Nampak sangatlah pujian yang diberikan seperti ikrar yang dilafazkan hanya palsu semata-mata. Kalau tengok video dibawah kita akan dengar Azmin ikrar nak sokong Khalid walhal dialah ‘Pengarah’ bagi drama untuk menjatuhkan Khalid Ibrahim.



Nak pertahankan orang yang timbulkan masalah air di Selangor? Azmin sokong orang yang menyebabkan ramai rakyat Selangor menderita tak dapat mandi, nak masak tak ada air bersih dan macam-macam lagi yang melibatkan air?

Nampak benor nipunya..Lepas itu Azmin guna pula orang dia yang bertindak sebagai pelakon tambahan dalam drama menjatuhkan Khalid. Siap cakap tak ada calon Barisan Nasional di Selangor yang mampu saingi kredibiliti Khalid.

Haha! Kredibiliti apa ya? Apakah kredibiliti yang dimaksudkan adalah kegagalan dalam urustadbir negeri dalam banyak aspek terutamanya kebajikan rakyat berkaitan krisis air yang melanda Selangor? Hmmmm

Kalau benar dia dipuji sebegitu tinggi, kenapa dia dipindahkan daripada menjadi calon DUN Ijok dan Parlimen Bandar Tun Razak yang dahulunya disandang oleh Khalid Ibrahim? Kenapa ke Pelabuhan Klang yang kini menjadi kubu kuat Barisan Nasional?

Ahhhhhahhhhh!! Keris smells something fishy here! Siapa sebenarnya yang merancang perubahan kerusi bagi setiap calon serta penyusunan calon-calon PKR mengikut kawasan jika bukan Pengerusi PKR Selangor sendiri?

Krisis air tidak dapat diselesaikan menjadikan kredibiliti Khalid Ibrahim lebih baik? Dengar cerita isu air yang melanda Selangor seakan tidak menjadi kepentingan lagi buat Khalid yang menjadi Menteri Besar Selangor bagi kerajaan negeri ‘caretaker’? SETERUSNYA..

TUN MAHATHIR- Pilih pemimpin yang cekap !


tm1Rakyat mesti memilih pemimpin yang cekap dan adil untuk memerintah bagi memastikan keamanan, keselamatan dan kesejahteraan rakyat terus terpelihara.
 
Mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, sebagai rakyat yang hidup di dalam sebuah negara majmuk, mereka perlu memilih kerajaan yang mampu menjamin perpaduan dan keamanan sesama kaum dan agama.

SELANJUTNYA, SILA TEKAN KLIK INI









DAHSYAT !!! CALON PKR TERDESAK MENCURI ENJIN !!!


Dato' Abdul Hadi Al Khatab telah dilucutkan pangkat Brigadier Jeneral TUDM berdasarkan
Perenggan 4 dan 5 PMAT Bilangan 1 Tahun 1975, beliau telah dibatalkan tauliah daripada Perhidmatan Angkatan Tentera dibawah Seksyen 9, Akta Angkatan Tentera 1972 


Dato’ Abdul Hadi bin Abdul Khatab telah dilantik sebagai Presiden Majlis Rundingan Keselamatan (MRK) PKR. Sebagai sahabat karib beliau, saya ingin mengucapkan syabas kepada Dato’ di atas perlantikan tersebut. Saya percaya bahawa rakan taulan yang lain pun turut gembira. Di dalam kegembiraan ini, saya rasa amat kecewa dengan beliau kerana sanggup ‘menggigit tangan yang menyuap’ beliau selama ini kerana kepentingan peribadi dan rakus untuk menjadi calon PKR pada PRU 13 kelak.

Menyertai PKR kerana merasakan beliau teraniaya dan telah dizalimi

Justeru, saya terpanggil untuk menceritakan kepada masyarakat umum mengenai pengalaman saya ketika bersama Dato’ Abdul Hadi semasa dalam perkhidmatan TUDM. Kami mula masuk dalam perkhidmatan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) pada 5 Mei 1974 dan sama-sama menjalani latihan Kadet mulai 5 Mei hingga 30 Okt 1974 serta sama-sama megikuti kursus Asas Penerbangan di Pangkalan TUDM Alor Setar mulai 11 Nov hingga 26 Dis 1974 serta mendapat Tauliah Tetap pada 12 Apr 1984. Dato’ Abdul Hadi seorang yang mudah mesra dengan rakan-rakan dan petah berbicara. Namun, sejak awal lagi Dato’ Abdul Hadi dianggap amat licik dan bijak mengambil kesempatan terbuka serta seorang yang pentingkan diri sendiri di kalangan rakan-rakannya. Beliau memiliki sifat ‘panas baran’ dan seringkali mempamerkan sikap anti-establishment. Sebagai contoh, seringkali menunjukkan sikap melawan dan menentang terhadap lawful command jurulatih Kadet. Walaupun menerima hukuman namun beliau masih tidak serik dan terus berdegil atau ‘keras kepala’.

Beliau bolehlah dianggap berjaya dalam perkhidmatan setelah dinaikkan pangkat Brigadier Jeneral pada 8 Jan 2001 dan menjawat jawatan Panglima Logistik di Markas Logistik Udara. Apa yang mengecewakan, Dato’ Abdul Hadi telah banyak melakukan penyalahgunaan kuasa kelulusan ke atas ratusan jutaan ringgit semua peralatan dan penyelenggaraan TUDM di sepanjang tugasan beliau.Pendek kata calon PKR ini 'panjang tangan' ! Terdapat ramai juga di kalangan staf beliau menghubungi saya dengan memberitahu secara ikhlas bahawa beliau sentiasa mengambil kesempatan untuk mark-up harga asal bagi memperoleh komisen peribadi daripada kontraktor/pembekal berbentuk wang tunai secara sulit dan terancang. Beliau amat bijak dalam aspek ‘penipuan’ ini tanpa meninggalkan sebarang bukti kukuh untuk diambil tindakan oleh pihak ATM. Pesanan ikhlas dari saya sebagai seorang insan yang betul-betul mengenali makhluk Allah yang 'panjang tangan' ini, haramkan lah tangan anda untuk mengundi beliau dan jika anda mengundi beliau,sama seperti anda membela 'pengkhianat' di dalam negara yang sedia aman ini.

Gambar Hiasan - Contoh enjin jet pesawat F-5E yang telah hilang di  Matra 1, Pangkalan Udara Kuala Lumpur. Enjin berkenaan dibawah seliaan beliau selaku Panglima Logisitik Udara 

Beralih kepada insiden kehilangan enjin pesawat pula, beliau dengan bangganya mendakwa bahawa orang yang terlibat telah ditangkap namun beliau terlupa bahawa beliau sebagai Pemerintah ketika itu bertanggungjawab sepenuhnya ke atas semua aspek keselamatan termasuk keselamatan enjin pesawat tersebut. Ini jelas membuktikan bahawa Dato’ Abdul Hadi seorang yang tidak bertanggungjawab serta lalai dalam melaksanakan tugas dan amanah yang diberikan oleh pihak ATM. Sekali lagi, sahabat saya ini amat bijak untuk ‘cuci tangan’. Persoalannya, bagaimana PKR boleh mempercayai dan yakin terhadap beliau sebagai Presiden MRK masih menjadi tanda tanya. Tapi……perkara sebegini tidaklah menghairankan kerana PKR itu sendiri Penipu Rakyat. Demi kepentingan peribadi, beliau juga disifatkan sebagai ‘pengkhianat negara’ kerana beliau pernah mendedahkan maklumat strategik TUDM dalam siri ceramah beliau walaupun faktanya tidak tepat dan merupakan pembohongan melampau.

Dato’ Abdul Hadi agak licik mengumpan PKR untuk memenuhi cita-cita peribadinya serta menjadikan PKR sebagai landasan untuk membalas dendam kesumat beliau terhadap ATM dan Kerajaan. Sebagai seorang sahabat, saya menyeru agar Dato’ Abdul Hadi kembali ke pangkal jalan dengan menginsafi di atas segala tohmahan dan pembohongan sebelum ini terhadap ATM dan Kerajaan. Renungilah muka isteri Dato’ yang amat saya kenali, Datin Zabedah bt Baba (KP: 610304-01-5008) serta anak-anak, Fariz Hirzi (KP:831027-14-6251), Fadhli dan Farizi kerana mereka sudah semestinya tidak sanggup melihat suami/bapa menjadi tunggangan pihak berkepentingan terutamanya PKR. Pengalaman saya bersama Dato’ Abdul Hadi dan kenapa beliau bersara dari perkhidmatan ATM akan disambung dalam siri akan datang.
Dalang perosak bangsa adalah beliau dan sekutu-sekutunya..... HARAM PKR DI MATA NEGARA !!!

Thursday, 18 April 2013

ANDA MARAH ?? MEH RAMAI2 KAWAL MARAH !!


Cara menahan marah

Marah apabila tidak dibendung maka akan membawa perkara yg diluar batasan.Jadi Islam mengajar utk menahan marah seperti berikut:

Pertama

Melatih diri untuk bersifat baik dan positif spt lemah lembut, baik hati, sabar, tenang dlm menghadapi apa2 situasi.)

Rasulullah saw telah menunjukkan contoh terbaik kepada kita dlm hal ini spt kisah yg berikut :

Suatu hari seorg lelaki yg bernama Zaid bin Sa’nah (sebelum keislamannya), datang berjumpa Nabi Muhamad SAW untuk meminta hutang daripada Nabi SAW namun, hutang tersebut belum masanya lagi untuk dibayar. Zaid dtg dgn penuh kekerasan dan kekasaran. Nabi menyambut kedatangan Zaid dgn senyuman dan berlapang dada. Umar mengherdik Zaid atas kekasaran Zaid terhadap Rasulullah SAW. Maka, Nabi pun berkata kepada Zaid dan Umar

“Aku dan dia(zaid), kami lebih memerlukan kepada sikap yang lain daripada apa yg kamu tunjukkan wahai Umar. Engkau sepatutnya menyuruh aku supaya membayar dgn baik dan menyuruh lelaki tadi(zaid) meminta dgn cara yang baik”

Nabi meminta shbt untuk membayar hutang tersebut namun Nabi telah membayar lebih daripada hutang tersebut sbg tanda memujuk Zaid atas sikap Umar.Dgn sikap dan akhlak yg ditunjukkan Nabi maka, akhirnya Zaid memeluk Islam

(hadith riwayat ibnu hibban al-hakim dan at-thabrani)

Kedua

Hendaklah seseorang itu menguatkn jiwanya ketika mana dia hendak marah, kemudian igt tentang akibat buruk marah dan mengingati kelebihan org yg menahan marah dan memaafkn kesalahan org lain. Firman Allah swt

“Orang2 bertakwa ialah org yg berinfak baik diwaktu lapang mahupun sempit, dan org2 yg menahan amarahnya dan memaafkan kesalahan org lain. dan Allah mencintai org yg berbuat kebaikkan” (Al-imran:134)

Nabi SAW bersabda bermaksud :

“sesiapa yg menahan marah sedangkan dia mampu melepaskan marahnya Allah akan memanggilnya pada hari kiamat di depan sekalian makhluk sehingga Allah memberinya pilihan untuk dia memilih mana2 bidadari”
(hadith riwayat Ahmad, Abu Daud & At-Tirmizi)

“tidak ada seseorang hamba menahan marah kerna Allah ta’ala melainkan Allah akan memenuhinya dgn keamanan dan keimanan”
(hadith riwayat Abu Daud)

Ketiga

Meminta perlindungan kepada Allah Ta’ala daripada syaitan yg direjam.
Firman Allah Ta’ala :

”dan jika syaitan datang menggodamu maka berlindunglah kepada Allah. Sungguh, Dia Maha Mendengar , Maha Mengetahui” (Al-A’raf:200)

2 org lelaki bermaki-makian di depan Nabi, salah seorang daripada mereka memaki seorang lagi dgn keadaan merah padam mukanya kerana kemarahan.
Nabi SAW bersabda maksudnya :

”sesungguhnya aku mengetahui satu kalimah kalaulah kalimah tersebut diucapkan oleh org yg marah itu nescaya akan hilang kemarahannya iaitu aku berlindung dgn Allah Ta’ala daripada syaitan yg direjam”
(hadith riwayat Bukhari dan Muslim)

Keempat

Orang yg marah hendaklah mengubah kedudukannya dari berdiri kepada duduk, apabila kedudukan seseorang yg marah itu berdiri maka memudahkan dia untuk mengambil tindakan atas amarahnya.

Nabi SAW bersabda maksudnya :

”apabila seseorang kamu marah dalam keadaan berdiri hendaklah dia duduk, jika masih tidak hilang kemarahannya hendaklah dia berbaring secara mengiring”
(Hadith riwayat Ahmad & Abu Daud)

Kelima

Tidak berkata-kata kerana kata-kata boleh menambahkan kemarahan dan kata-kata yg telah dilafazkan membuatkan timbul rasa penyesalan tika perasaan marah telah reda

Nabi SAW bersabda maksudnya :

”apabila seseorang kamu marah hendaklah dia diam"Nabi saw mengucapkannya 3 kali”
(Hadith riwayat Ahmad, Tarmizi & Abu Daud)

Keenam

Berwudhuk, di mana kemarahan datang daripada syaitan yg dicipta daripada api. maka yg demikian, yg dpt memadamkn api adalah air yg dpt diperoleh daripada berwudhuk demikian dgn izin Allah dpt meredakan kemarahan

Nabi SAW bersabda maksudnya :

“sesungguhnya kemarahan adalah daripada syaitan dan syaitan dicipta daripada api, apabila salah seorang kamu marah maka hendaklah dia berwudhuk”
(Hadith riwayat Ahmad & Abu Daud)

“Ketahuilah sesungguhnya kemarahan adalah bara yg marak menyala di dalam hati anak adam”
(Hadith riwayat Ahmad & Tarmizi

Sambung Baca: http://anizyn.blogspot.com/2010/07/cara-cara-menahan-marah.html#ixzz2Qss7w8xS

KRISIS !! PEMBANGKANG PERAK MAKIN PARAH !!



nizar-723826Krisis dalaman serta perebutan kerusi antara parti-parti pakatan pembangkang di Perak semakin meruncing sehingga menyaksikan kemungkinan berlaku pertembungan sesama sendiri pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13). 
Walaupun senarai penuh calon pembangkang dijangka diumumkan malam ini (Khamis), gerakan protes oleh pemimpin akar umbi dijangka tetap berlaku berikutan penolakan terhadap calon pilihan parti selain perebutan kerusi antara Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).
Paling mencuri tumpuan ialah kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Changkat Jering yang sebelum ini disebut-sebut akan ditandingi Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, tetapi dibantah oleh PKR. 
Pesuruhjaya Pas Perak, Abu Bakar Hussain sebelum ini mengumumkan Mohammad Nizar bertanding di kawasan itu tetapi Pengerusi PKR negeri, Dr. Muhammad Nur Manuty menegaskan bahawa kerusi tersebut hanya akan diserahkan sekiranya Pas memberi kerusi lain sebagai ganti.
"Setakat ini belum ada (keputusan), mungkin ada perubahan tetapi masih dibincangkan. Tunggulah malam ini, mungkin kita akan umumkankan semuanya (calon)," kata seorang pemimpin Dewan Pemuda Pas..SETERUSNYA..

PANAS !! PEMIMPIN DAN PENYOKONG PAS TURUT MENANGGUNG AZAB DAN DOSA !!!





Menyimpan kegiatan sebegitu menjurus kepada subahat seterus memberi kekuatan kepada orang berkenaan terus melakukan maksiat.

Dosa yang seharusnya ditanggung oleh pelaku, tiba-tiba terpalit atas bahu mereka yang tolong tutup mulut dan telinga. 

Dosa ZINA bukan kecil untuk diangkat mata dacing diakhirat dengan serban atau jubah yang panjang. 

Mungkin setengah orang tidak peduli apa-apa lagi asalkan hasrat berkuasa tercapai. Dalam keadaan begitu nampaknya kita hampir-hampir menjiwai Firaun yang telah diberi cukup amaran dalam alQuran.

Lebih baik kita jadi manusia marhaen yang takut dengan dosa dan balasan diakhirat dari menjadi manusia yang rakus dan terpenjara dalam kandang KUASA.

PARTI PECAH BELAH! JOM KRONI LAGI!!!!

sexy lady

Sekarang dah susah kan? Dalam parti sendiri nak kroni, bila tidak terpilih jadi calon, pergi pulak sabotaj parti kan.... Macam mana parti nak menang??? Tapi kadang-kadang penyokong-penyokong calon tu yang melebih, sampai boleh jadi gaduh woo! hmm... 

TOLONG YE JANGAN BUAT BEGITU..... 

Bersatu kita teguh, bercerai kita roboh!



KASIHAN ANWAR IBRAHIM.. SATU PERSATU MENINGGALKANNYA......


Anwar ibrahim cabut lari
Anwar pun nak lari jugak?

orang-orang Anwar dah lari




Anwar mempunyai ramai orang kanan yang dianggap hebat dan berpengaruh, mereka ini boleh disifatkan sanggup mati demi beliau.

Bagaimanapun kebenaran tetap kebenaran, ia tidak boleh ditutupi dengan kepalsuan apatah lagi kebatilan, wajah sebenar Anwar semakin terdedah sama ada dari segi perjuangan politik mahupun peribadi.

Berikutan itu, dari semasa ke semasa semakin ramai orang-orang kanan beliau meninggalkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu.

Mereka meninggalkan Anwar bukan kerana kepentingan politik, jauh sekali kerana kepentingan peribadi, sebaliknya atas dasar kebenaran dan tidak mahu bersekongkol dengan seorang individu yang mereka sifatkan mempunyai masalah dalam segala segi.

Buku Mengapa Kami Tinggalkan Anwar – Pengakuan Bekas Sahabat & Pemimpin PKR boleh dianggap bahan terbaik kepada orang ramai untuk mengetahui kisah di sebalik kenapa Anwar ditinggalkan.

Buku setebal 110 muka surat ini, memaparkan satu demi satu pendedahan dan pengakuan bekas-bekas orang yang pernah rapat dengan Anwar.

Antara bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari, Bekas Ahli Parlimen Kulim-Bandar Bahru yang juga bekas Peguam Anwar, Zulkifli Nordin, Bekas Timbalan Presiden PKR, Dr.Chandra Muzaffar, Ahli Dewan Negara, Senator Ezam Mohd.Noor dan ramai lagi.

BACA LAGI DI SINI






TERIMA KASIH MANTAN ADUN & PARLIMEN!!!



MENTERI Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir mengucapkan penghargaan dan terima kasih kepada semua mantan ADUN dan Ahli Parlimen yang tidak terpilih bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) ini di atas kesanggupan mereka memberi laluan bagi generasi baru.

Menurutnya, tindakan itu memperlihatkan betapa peripentingnya semangat Barisan Nasional (BN) serta semangat musyawarah di kalangan bekas wakil rakyat.

"Semalam ketika pengumumam dibuat, tidak berlaku tentangan yang keterlaluan berbanding di pihak pembangkang di mana sehingga sekarang kita melihat mereka begitu penuh kesukaran untuk mencapai kata sepakat.

"Kita kena faham dalam konteks BN, kita dapat bekerja dalam satu pasukan dan membuat keputusan dalam satu pasukan dan dalam hal ini tentunya kita hanya akan dapat segala-segala yang kita kehendaki.


SETERUSNYA BACA DISINI

AZMIN ALI DITIKAM ANWAR!!!

Anwar Ibrahim
Post Pic
Aku surrender!!! :(
Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali mengakui proses pengagihan kerusi bukan perkara mudah, sehari selepas beliau dikatakan 'bertelingkah' dengan Ketua Umumnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
"Kita menerima semua pandangan dan akhirnya berdasarkan konsesus kita buat keputusan.
"Saya tidak kata proses ini mudah semenjak dua tiga bulan ini memang prosesnya agak rancak. Tetapi bagi saya yang penting Keadilan dan Pakatan bersedia berbincang dengan semua pihak," katanya semasa majlis penyerahan watikah perlantikan calon PKR di Hotel Empire, Subang. 
Antarapos semalam melaporkan PKR semakin bergelut dengan krisis pengagihan kerusi sehingga mencetuskan pertikaian terbuka antara Azmin dan Anwar.
Azmin yang mengetuai Jawatankuasa Pilihan Raya Pusat (JPRP) dikatakan menukar senarai nama calon yang dihantar Majlis Pimpinan Negeri (MPN) tanpa sebarang perbincangan.
Tindakan Azmin itu mencetuskan kemarahan dikalangan pemimpin akar umbi sehingga ada yang mengugut untuk keluar parti.
Menurut sumber parti, Anwar 'cukup marah' dengan tindakan Azmin itu yang jelas akan memberi kesan negatif kepada PKR, menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), 5 Mei depan.
Sumber itu turut memberitahu, tindakan Azmin mengubah senarai nama itu dipercayai ada kaitan dengan agenda pemilihan PKR yang akan datang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...