Saturday 16 March 2013

BERITA TERKINIIII pasal Lahad Datu! Ops geledah, bersihkan Kg.Simunul..



Terkini... Operasi pembersihan sedangdilakukan di Kg.Simunul di Lahad Datu berikutan tentera Sulu yg sudah mengisytiharkan mereka mahu berundur diri dalam kata erti lain mahu meyerah kalah.. Tau pun takut korang ekk.. Tapi, kita rakyat Malaysia jangan terlalu pasti sebab nye, mereka ni cakap mcm orang mabuk.. Silap2 diaorang balik sane, sebab nak panggil geng lagi.. Yela, ketua mereka, Si Pak Jebon Pak Nuar tu kan ade kat sini, takkan diaorang nak tunggalkan LEADER diaorang.. Betul tak?? Tu sebab, pihak polis, pihak keselamatan menjalankan operasi pembersihan dan pemeriksaan hari ini termasuk di kmpung2 berdekatan situ.. Ianya disahkan oleh Ketua Polis Daerah Semporna, Deputi Superitendan Mohd,Firdaus Francis Abdullah..

Beliau berkate, ia bertujuan untuk meninjau kembali kawasan kejadian dan memeriksa sekiranya terdapat senjata2 milik pengganas di kawasan tersebut..  Menurutnya, ia juga bertujuan untuk melakar semula lakaran sebenar tempat kejadian selain untuk mengawasi keadaan keselamatan kawasan perairan di Semporna..
Dalam kejadian 2MAC lalu,enam pegawai dan anggota keselamatan negara terkorban selepas diserang hendap ketika menjalankan operasi memberkas beberape individu dipercayai pengganas di kampung tersebut.. Mereka ialah Superitendan Ibrahim Lebar, Asisten Supritendan Michael Padel, Sarjan Azis Sarikon, Koperal Salam Togiran dan Lans Koperal Mohd. Azrul Tukiran.. Akibatnya, enam terbunuh dalam pertempuran tersebut..





YA ALLAH, SELAMATKAN BUMI MALAYSIA.. AMIN ~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...