Monday 11 March 2013

SAH laa..ANWAR DALANG insiden di LAHAD DATU !!


JALANG dan DALANG !!!!
Susah nak percaye, tapi kalau dah realiti dan bukan lagi fantsasi, memang kene percaya.. Cewahh, dah rupe lagu pulok !! haha.. Bukan sukar untuk menghadamkan maklumat ini apabila Anwar sendiri membuktikannya melalui tindakan ,kata2 dan respon nye mengenai insiden ini sebelum dan selepas ia berlaku.. Antara yang paling ketara ialah NYANYIAN Anwar dalam beberapa siri ceramah JELAJAH MALAYSIA beberapa bulan sebelum ini yg berbunyi " TANYA SAMA NAJIB APA SEBAB GOYANG , NANTI JAWAB NAJIB SABAH DAH HILANG "...                                                                                                           Ape motif beliau menyanyikan lagu sedemikian kalau tak ade niat jahat dalam ape yg sudah terjadi sekarang.. Layak tak kalau gelarkan MANGKOK ni seorang KAKI PENGKHIANAT atau lagi manis PAK JEBON.. !




Soalnya sekarang , kenapa dan mengapa Anwar menyanyikan sedemikian jika beliau bukannya dalang yang cuba menggoyangkan kerajaan dengan ancaman untuk ‘menghilangkan’ Sabah? Perkara ini dikuatkan lagi dengan twitter Tian Chua yang menyatakan beliau ke Filipina beberapa hari sebelum kejadian. Gambar-gambar pertemuan sulit Anwar dengan Nur Misuari, Pengerusi MNLF dijadikan asas kepada penglibatan si Jebon Anwar.. 
Kalau betul dia ni syg dgn negara dia, sepertimana yg dia gebang sebelum ni , dia takkan diam je dgn ape yg PENCEROBOH tu buat kat Lahad Datu samapi bape banyak dah yg terkorban.. Macam ni ke lagak seorang yg bercite2 besar nak jadi seorang pemimpin.. Politik2 jua, tapi hal keselamatan rakyat kene ambik peduli, jangan ego, jangan sombong, jangan pentingkan diri.. Yg menentukan kedudukan adalah rakyat.. Hakikatnya, Anwar telah banyak membuat kesilapan dalam insiden Lahad Datu ini dan tindakannya yang ingin menyaman media tempatan yang hanya memetik laporan dari agensi berita Reuters dan Manila Post mengenai penglibatannya, merupakan kesilapan paling besar. Malah, blog Anwar juga hanya memberi kata dua kepada Utusan dan TV3 untuk menarik balik petikan tersebut, tanpa langsung ‘menyentuh’ Reuters dan Manila Post.  Tu la perangai pembangkang ni, dah salah ugut orang..                                                                                  Mungkinkah Anwar sudah hilang ‘bakat’ lakonannya dalam politik sehingga terlupa untuk membawa watak nasionalis tulen yang sayangkan negara sepertimana sepatutnya? Apapun, kita faham akan kesukaran Anwar untuk membawa berpuluh-puluh watak sekali gus, dalam satu masa. Anwar tidak mungkin boleh membawa watak nasionalis dengan mengutuk pihak Sulu atau MNLF kerana mereka adalah merupakan ‘alat’ dan ‘umpan’ baginya untuk berkuasa. Pendek kata, mereka bekerja untuknya. Pendek kate, tak bole pakai ini orang !!! 



TOLONG ORANG, TIPU ORANG !!!!!!!! Lu mau mati ka?? Kuburkan ini Pak Liwat ! Please lahhhhh ....


~ Tanya sama Tian Chua,
mengapa kurang ajar,
nanti jawap Tian Chua,
ANWAR YANG AJAR ! ~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...