Saturday 16 March 2013

Menteri Besar Perak turun Bagan Serai raikan penduduk kampung.. TERBAIKK !


Menteri Besar Perak, Dato' Seri Diraja Dr Zambry Abdul Kadir hari ini turun padang untuk bersama2 merasmikan program perasmian Expo peladang zon Perak Utara 2013 di dataran Bagan Serai.. Beliau yg sudah tiba awal dari waktunye disambut meriah oleh penduduk kampung disana serta sempat melawat beberapa gerai-gerai kecil seperti pusat aduan rakyat,Klinik 1 Malaysia dan juga gerai2 jabatan2 kerajaan peringkat negeri dan daerah.. Disini ade gambar2 MB semasa di Bagan Serai.. 

Selain itu juge, MB turut turun padang untuk melihat kesusahan rakyat disitu dengan kata erti lainnya, mendalami masalah mereka dan memberi jalan penyelesaian tentang permasalahan yg terjadi.. KERANA, SEPANJANG PENTADBIRAN DIBAWAH PEMBANGKANG, langsung TIDAK MEMBAWA APA2 PERUBAHAN DAN PERTOLONGAN kepada penduduk setempat.. Selain itu jege, penduduk amat bersyukur dgn kehadiran MB Perak kerana mereka sudah lame ingin menyuarakan masalah kepada yg berkuasa tentang masalah di kampung mereka.. Tetapi, tidak kesampaian kerana walaupun dijanjikan dgn janji kosong oleh wakil rakyat dari pembangkang, namun sehingga sekarang, tiada kemunculan wakil rakyat mahupun YB dari pembangkang yg hadir.. Amat teruk2 sekali janji kosong pembangkang yg ditaburkan kepada penduduk kampung.. Jangan pandang rendah terhadap mentaliti penduduk kampung hanya kerana mereka duduk di kampung yg terpencil dan tidak tahu apa2 tentang dunia luar.. 

Apa-apa pun, jutaan terima kasih diucapkan kepada MB Perak kerana sudi turun padang dan mendengar masalah2 penduduk kampung.. Penduduk kampung khususnya Kampung Sungai Perikan amat berasa gembira dengan kehadiran MB dan amat pasti yg BN akan menang dalam PILIHANRAYA UMUM ke 13 yg akan tiba nanti.. Mereka juga amat berharap yg kerajaan akan dipimpim sepenuhnya dibawah kepimpinan UMNO-BN kerana mereka amat percayakan janji yg diberi kerajaan.. Bukan sekadar JANJI DITEPATI malah BANTUAN DARI SEGI KEWANGAN, BANTUAN PERUMAHAN, BANTUAN YG DIMINTA JUGA CEPAT DILULUSKAN membuat mereka amat menyenangi pemerintahan yg dikendalikan oleh jentera UMNO-BN.. Bukan seperti PEMBANGKANG yg tau menabur fitnah, janji palsu, manifesto kotor dan janji HAPRAK !!!!!
















Diatas adalah gambar-gambar semasa MB datang melawat ke Kampung Sungai Perikan dan juga di Kampung Sungai baru dimana MB turun untuk hadir ke majlis kenduri rakyat dan untuk menyampaikan notis 5A iaatu tawaran tanah kepada penduduk kampung bagi kawasan2 nye saperti kawasan Samagagah kpd 31 org penduduk.. Disitu juga, MB turut mengarahkan supaya memperbaiki surau yg sudah rosak ataupun usang secepat mungkin bagi kegunaan para penduduk kampung dan jemaah surau.. Disana juga, penduduk sempat menyuarakan masalah mereka kepada MB seperti klinik jauh, pengkalan ke laut sempit terutama bagi nelayan dan bantuan memperbaiki jeti2 yg sudah pecah.. MB yg turut meluahkan rasa simpati mengarahkan supaya insfrastruktur disana segera diperbetulkan bagi menjamin keselesaan penduduk dan menyenangkan kelengkapan bagipenduduk2 di kampung tersebut..Penduduk disitu yg rata-rata nya atas pagar mengenai pemilihan parti merasakan yg BN akan menang dalam pilihanraya umum ke 13 ini kerana mereka melihat banyak yg kerajaan sudah jalankan bagi membantu rakyat.. Hidup UMNO-BN !!! Selamat juge kepada MB Perak kerana menjaga  kebajukan para penduduk  khususnya penduduk di luar bandar..





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...