Sunday 24 March 2013

MANA LETAKNYA AGAMA 'KAMU'?

Mohon para pembaca memikirkan perkara yang ingin saya sampaikan ini bersama dengan fikiran mata hati yang bersih. Saya yakin majoriti dari pembaca kalian ini beragama Islam bukan? BESAR tanda soal '?' dalam kepala saya sekarang ni. Semua berlaku lepas saja seorang pengunjung blog Perak Rawk memberi pandangan ikhlas nya mengenai bahasa yang digunakan di blog ini.

 "Aku bersalah..... aku memang bersalah.. ternyata berkenaan tujuan dan matlamatku, aku kabur" Itulah kata-kata yang melintangi fikiranku selepas membaca komen seorang ni. Apa yang patut aku lakukan ditika ini. Ya! Aku mengaku.... Aku memang agak kasar tapi kadang-kadang dan bergantung pada yang mengelilingiku. Tapi aku tak boleh menyalahkan mereka kerana akulah yang pelakunya. 'DIMANA AGAMA KU?'. 

::Betul atau tidak::  Dengarkan pula video di link bawah ini... 
http://tunfaisal.blogspot.com/2013/03/video-razali-guan-eng-samseng-kata.html

Selepas habis mendengarkannya, aku terfikir... Memang betul lah, kaum sebangsaku seagamaku sedar atau pun tidak sedar sedang terus memalingkan diri dan hati dari agama suci kita.

::Betul atau tidak::  Ada pula kenyataan ini... cuba bacakan untuk diri anda....
http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2011/06/cerita-ustaz-kazim-bagaimana-pas.html

Cerita Ustaz kazim bagaimana Pas sanggup mempergunakan agama demi DAP

By Sungai Rapat on Sunday, June 12, 2011 with 91 comments

::Betul atau tidak::  Lihatlah pandangan-pandangan mereka mengenai ini.....

anselmo said...
June 12, 2011 at 9:14 AM
PRU 12, Takiyudin beri pemuda UMNO antara rm 800 hingga rm 1000 supaya tidak kempen utk UMNO. Mat pit, dia belanja pit sampai overdose, kaki gam, dia bagi gam, kaki pompuan siam, dia bagi pompuan. Yang penting mereka ni tak berkerja utk BN. Memang Takiyudin tak beri direct tapi tu Hj Nordin tukang supply duit dan dadah dan pompuan. PAS ni binantang lebih dahsyat dari DAP, lebih tenat dari Komunis. Apa yg aku ckp ni pengalaman di Bunut Payung.
Aku anak MELAYU said...
June 12, 2011 at 9:57 AM
Bawalah orang2 Melayu ke jalan Islam yang sebenarnya, berceramah dalam Masjid dan Surau jangan lah masuk ajenda politik hingga mengejek, mencaci dan merendah martabat orang lain, apakah ini ajaran ISLAM. Serban yang melilit kepala macam dia lah ulamak sebenar tetapi tidak. Dengan orang kafir berpelukan tapi dengan orang Islam dibuat musuh. Ingatlah setiap manusia akan mati, dan ingatlah seksaan kubur.
Anonymous said...
June 12, 2011 at 10:53 AM
selepas membaca ulasan ustaz kazim ni, harap la semua blogger pro kerajaan tak menulis dengan perkataan yang kurang elok. tulis kritikan dengan berhemah. kita berbeza dengan rakyat yang pro pembangkang. kita rakyat yang berfikiran waras dan terbuka, bukannya jumud , sempit dan kotor fikirannya. lebih banyak nilai murni yang ada dalam diri yang pro bn berbanding sebaliknya. buat jahat biasa la, Allah maha mengetahui dan maha melihat dan sebagainya(20 sifat Allah) jangan sampai tak takut kepada Allah swt sudah la. sudah lupa namanya, mula la buat jahat lain. jahat dengan manusia bawa ke neraka sehingga manusia itu yang memaafkan. jahat dengan Allah swt, Allah itu maha pengampun, jangan la kita pula dilaknat Allah dan ditutup pintu hati. neraka selamanya.

~Aku rasa *********~ Hmmmm.......... Nasihat untuk kebaikan harus kita terima dan mulakan perubahan. Aku memang manusia yang hina disisiNya.


1 comment:

  1. Ustaz kazim?di mane mu dapat gelaran al hafiz tu?kmudian kenape mu demand dwet utk berceramah?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...